iminvarld

Alla inlägg under april 2011

Av Ida Nilsson - 22 april 2011 18:22

Det började med att vi var 2 st här hemma, jag o far min.

Den började det bara välla in folk och vipps så var vi 16 st här hemma, vilket resulterade att jag o farsan fick jobba som djur i köket för att underhålla alla med fika.

Det märks att farmor och farfar sällan är på besök, för nu när dom väl är här så vill alla träffa dom.

Men det är bara trevligt tycker jag, tur att man har en så rolig släkt!   

Av Ida Nilsson - 22 april 2011 09:05

Juste jag glömde ju säga de:


Idag kommer farmor och farfar!!   

Av Ida Nilsson - 22 april 2011 08:59

Nu har jag suttit upp 1 timme och skrivit så här på morgonkvisten.

Ganska duktigt av mej må jag säga!

Och genast belönas jag med att få gå upp till planen och kolla på fotboll med ett gott samvete.

Dock ska jag ta med mej mitt anteckningsblock och föra anteckningar under hela matchen för att skriva ett matchreferat sen när jag kommer hem.

Men jag "pluggar" hellre uppe vid fotbollsplanen istället för att sitta hemma o skriva   


Dusch nästa!

Av Ida Nilsson - 21 april 2011 23:03

Plugg, plugg, plugg, bara massa plugg...

Vart tog det underbara lovet vägen?

Det började ju så bra med soliga och härliga dagar.

Men nu är det gråmulet och massa plugg som gäller de resterade dagarna    


Men ett litet ljus i mörkret finns det allt, eller 2 ljus rättare sagt!

Det ena är att det är fotboll imorgon och det andra är att min älskade farmor och farfar kommer från finland!

Åhhh va jag längtar tills dom kommer!   


Men nu ska jag sova, upp me tuppen imorgon för att hinna skriva lite svenska innan matchen som börjar klockan 10.

Tror ni jag lyckas ta mej upp? det tror inte jag, men det är ju värt ett försök iaf   


 

Bild från i vintras

Av Ida Nilsson - 20 april 2011 23:34

     

Av Ida Nilsson - 20 april 2011 23:17

I det stora hela har det varit en riktig tråkdag idag..

Har suttit och skrivit svenskauppsatser hela dagen lång, buhuhu synd om mej!   


Dock avslutade jag dagen med en kanon kul grej, nämligen undervattenshockey!

Det var mycket roligare idag än va det va förra gången eftersom vi var färre och fick därför till ett bättre spel.

Ett annat + va att vi spelade i den djupa delen av bassängen vilket innebar att man fick pressa sig ännu mer me att hålla andan, simma snabbare och tänka mer   

kul! 


Nu ska jag ta och mysa ner mig i sängen ordentligt och förbereda mig för morgondagens svenska skrivande, yeyy -.-

 

Bild från igår


Av Ida Nilsson - 20 april 2011 23:06

Ellen, Hanna och Ida käkar glass i solen nere vid ån

    

Biobiljettsköpning, Ellen och ida gick på bio medan Hanna och jag shoppade vidare

Åte hem tillsammans med denna flicka, som för i övrigt va överlycklig efter att ha fått både gitarr och glass!


Lyckad dag i stan, fick med mig ett par klackskor, ett par solbrillor en piercing   och 2 par trosor hem

Av Ida Nilsson - 20 april 2011 22:50

Bilder från i fredags när hela GG ligan brassade iväg till väddika för att roa oss   


  Galna flickor   Det blev sjukt mycket dans   Men sen blev vi allvarliga och satte oss ner för att planera till showen...   ...men de va så tråkigt så ja somnade...   ...Tur att Anna väckte mej genom att sätta sig på min mage!   

Foto · GG's
Ovido - Quiz & Flashcards